Nu vänder det....

...vadå....jo det blir fler ljusa minuter för var dag nu. Vi befinner oss nämligen i den absolut mörkaste tiden. O visst märks det.. Dagarna är ruskigt korta. Redan vid halv tre tiden mörknar det o det känns som kvällen är fruktansvärt lång. Ja till och med för mej som tar godnatt redan vid åtta tiden. Denna dagen finns det dessutom risk för att jag kroknar ännu tidigare för kroppen känns så där mör som när praktförkylningen är på god väg att bryta ut.

Jag ska ju åka till Yvonne o Hasse på julafton o det känns som han där uppe hånler bakom min rygg. Alltid är det nåt. Sist när jag skulle till Mickes 50 års fest fick jag en stor äcklig böld i baken. Den stoppade mej inte trots allt så Micke fick ta emot gratulationer från sin lilla moster med böld i baken.. Man kan ju bli glad för mindre. Hoppas på att kurera denna åkomma med. Just nu försöker jag trycka i mej en hel pomelo så alla vitaminerna kan uträtta nytta. Det är ingen uppoffring faktiskt för jag älskar den frukten. Många har det blivit den här sässongen. Det är lite pyssel med den innan man brutit sej in o blottlagt allt fruktköttet men det är verkligen värt besväret. Så här ser dom ut:



mums!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0