käre Gud - snälla ta väck snön äru snäll...

så där ja...testar bara lite om det finns en chans att han existerar i så fall vore ju det en mycket enkel match kan man tycka. Det är helt upp o ner med vädret. Man kan ju tro att vi bor i norrland för där hade väl en halvmeter snö varit normalt i november gissar jag.





Idag har Yvonne o jag varit på julskyltning i Finspång. Det var verkligen helt galet att ens tänka att köra bil egentligen. Men jag körde eller rättare sagt försökte hålla mej på vägen så gott det gick. O julskyltningen var nog den sämsta jag varit på. En massa gamla loppis prylar o en rödmosig karl med guran på den allt för välmående magen. Jag vet inte om han kandiderade till tomte. Hoppas det finns bättre kandidater i så fall. För barnen skull...

Har ni tänkt på vad Gud o Tomten är lika varann? Kanske är Gud en Tomte eller Tomten är Gud? Man kan ju tro på båda även om jag inte tillhör dem, om nu inte snön är väck i morgon förståss, för då ska jag köra till Mjölby o skotta  mej in i stugan. Det vore så skönt med bara vägar o en möjlighet att nå dasset i rimlig tid.

Håll tummarna för min hemfärd i morgon eller hjälp mej att be till tomten...

Jul...föresten nu är det snart jul igen. Förhatlig i min värld. Julen är bara för de lyckliga få på vår jord. Där det råder en ofelbar gemenskap. Det blir på nåt sätt så påtagligt, att jag inte tillhör den skaran. Jag får hjärtklappning av bara tanken. Överallt blir man matad av julen det känns som jag skulle kunna spy upp den redan nu. Tur är att Yvonne förstår o delar spykänslorna med mej. Så låt denna kräksjuka gå över fort!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0