Lägesrapport och min namnsdag

Två veckor har nu gått o jag har överlevt mer än väl i min lilla stuga. Vad gör det att det tar lite längre tid att diska eller att det blir lite kallt om rumpan vid besök på hemlighuset. Jag har förresten ökat komforten avsevärt genom en jätte bra frigolit sits. Man kan va gla för lite...

Värmen är det inget fel på för så varmt som jag har här hade jag inte på hela förra vintern i huset. Så frysa ihjäl kommer jag inte att göra. Hundarna stortrivs här ute. Att bara kunna släppa ut dem är ju helt underbart. Det fungerar ialla fall för det mesta...i dag har de jagat en stackars joggare. Pinsamt. Nu är de ju inga pitbull precis men ouppfostrade och skälliga är de o det kan ju räcka om man är lite hundrädd.

Ett smakprov på vitern har jag redan haft. Det kom ju ett par decimeter snö förra veckan, så snöskyffeln har blivit invigd. Det värsta med snön var att hundarna blev fulla med snöbollar som fastnade i pälsen.

Jag tror faktiskt jag ska klara att bo här. Både mamma, Yvonne o Charlotte har kommit o hållt mej sällskap. Det är jag tacksam för. Men det är helt ok att vara ensam oxå o det är ju tur. Vi går o lägger oss mega tidigt hundarna o jag. Konstigt visst har jag varit kvällstrött innan men här har jag knappt orkat hålla ögonen öppna längre än till åtta. Sen sover jag så gott....tror att det är skogsluften som är bra för mej.

Ska jag överleva allt som hänt o det som händer just nu så måste jag nog börja tänka mer på mej själv. Det är en konstig tanke o jag vet inte riktigt hur man gör men jag tränar på det. När den ena sorgen efter den andra faller ner på mej måste jag försöka hitta kraften igen...
Får väl börja med att gratulera mej på namnsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0