mitt nya liv..

Ibland händer mycket på kort tid som får stora konsekvenser på framtiden. Det har jag ju fått erfara om någon. Nu har det hänt igen.  Peter har ju länge fått leva med mej o min sjukdom och mitt krisiga liv vilket sannerligen inte varit nån dans på rosor. Jag beundrar honom att han stått ut då här länge…

 

Nu måste jag hitta ett eget liv och den Carina som jag så gärna vill vara.

 

I chocken och förtvivlan när jag insåg verkligheten hamnade jag på avd 8 igen. Det kändes bra att vara där o i närvaro av andra ta in sanningen. Jag vet inte om jag helt o fullt gjort det än men till största delen har jag nog gjort det ändå. Märkligt vad människokroppen kan uthärda!

 

På avdelningen träffade jag en till sån som jag… Åsa. Vi fann varandra o delade på både skratt o gråt. Tack vare henne blev veckan på avdelningen möjlig att genomleva. Åsa skrev en dikt till mej, hennes första dikt. Hoppas du inspirerats av mitt dikt skrivande. Det är ju en alldeles utmärkt terapiform. Jag lägger in dikten här för den handlar om att man kan se ljuset trots mörkret.

 

 

En duschsonett

Jag stod i duschen då jag började fatta

Att jag nog förlorat vettet

Även om man är galen o tokig när vägen känns mörk o krokig

Så vaknar man en dag o livet känns lättare o man börjar förstå

att livet är mycket mer än så

Att det finns glädjeämnen som att hitta nya vänner

En sån har jag hittat på ett konstigt ställe

En tjej så fin o klok

Inte alls en tok

Tillsist en fråga till dej Carina, den söta

Kan jag igen få dej möta?

Åsa Karlsson 2010-10-23


Svaret är givetvis mer än gärna!!!!

 

 

När jag blev utskriven fick jag o hundarna följa med till min snälla syster i Finspång.  Där blev jag så ompysslad som man bara kan bli. Med lugn o ro o sköna promenader o lite svampplockning till och med. Jag är så tacksam för all hjälp! I fredags var det dags att ta tag i mitt nya liv. Jag kan ju inte bosätta mej hos min syster utan jag måste hitta ett eget. Det känns både skrämmande o lite spännande. Jag har tänkt att jag ska till en början bo i min andra snälla systers stuga. De som skulle blivit sålda i sommar men som ödet ville nåt annat. Tacksam igen. Inte många har väl tyckt att min lösning var bra. Men jag har sett det som en möjlighet att spara pengar, bo på ett kärt ställe, som passar både mej o hundarna. Visst ute dass o släpande på vatten ut o in…

 

Nu har jag garderat mej med extra element, en super bra ficklampa o en mörkblå pipinette. För er som inte vet vad det är så kan jag avslöja att det är en liten behållare för flickor att kissa i. Jag fick inviga den redan första natten o insåg då att den var värd sina 169kr. Yvonne delade det första dygnet med mej o hon ändrade åsikt när hon upptäckte hur bra vi hade det. Sofie kom på fredagskvällen o åt med oss. Kul att se o få hålla om sin fina dotter igen.

 

Nu har jag sovit min första natt ensam.  Hur ensam man nu är när man får trängas med tre snarkande hundar. Jag var så himla kvällstrött igår så jag slocknade redan kl 8!!! Vilket resulterade i en mycket tidig morgon. 5.30 o pigg som en lärka. När jag fått igång radion o jag o hundarna varit ute o kissat i gräset insåg jag att morgonen var tidigare än så….vintertiden hade inträtt under natten. Plötsligt var klockan bara 4.30!!! Men nykissad o med kaffebryggarn i gång så kändes det onödigt att lägga sej igen. Jag är ju pigg!!! Hoppas det håller i sej idag för jag ska till gymmet o träna mitt första pass!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0