på väg åt rätt håll....känns det som...

Har kännt mej piggare o gladare än på länge o framför allt i många dagar nu. Knappt man vågar yppa detta.....men jag måste ju få njuta o hoppas att livet vänder nångång. Jag är lugn inombords o det var länge sen jag kände så ska ni veta. Fantastisk känsla som jag vill bevara för alltid. Halelulja, ja så fantastiskt är det. Men tro på han där uppe får andra göra..

Varför har det blivit så kan man ju spekulera i. Själv tror jag inte det finns ett enkelt svar. Men ett svar är lugnet o stillheten här ute i skogen som gör mej så gott. Min frissa Nettan undrade hur jag vågade bo så här "off" det skulle aldrig hon våga, sa hon. Det slog mej att jag inte kan tänka mej vad jag ska vara rädd för. Mörkret är tydligen farligt. Jag njutet av det, känns som att bli inbäddad i mjukt mörkertäcke. Skönt. Inbrott?....ja då får de väl ta det lilla jag har då....hoppas bara pippinetten blir kvar i så fall;-) Nyckeln sitter i dörren så de behöver inte bryta sönder dörren en gång.




Tallarna kan ju falla över stugan förstås o stugan brinna upp. Men jag orkar inte oroa mej eller vara rädd för allt sånt, så det är kanske därför jag känner mej så lugn o harmonisk.
Lugn o harmonisk mot bättre vetande...jag väljer det förstnämnda. Lite korkad har jag nog alltid varit o det underlättar ska sägas. Alla sånna där "faror" har blivit så små i förhållande till vad som kan ske o har skett. Jag måste hålla farorna ifrån mej för att inte dras ner i "farornas land".

Håller "farornas land" o oron ifrån mej genom att vara lite ego eller ta hand om mej själv för en gång skull. Jag är nog lundbybadets trognaste kund. Varje dag är jag där o tränar o skrubbar min blekfeta kropp. De tror säkert att jag inte har nån dusch hemma....o det har jag ju inte heller :-)






HIHI! Träningen börjar göra resultat, det är inte så tungt längre...UNDERBART!

Det skulle kunna vara så att mina piller oxå har en del i lugnet. Jag hoppas det, så jag inte proppar i mej 11 piller om dan i onödan.Tyvärr har de en baksida som vanligt...lagrar fett...ja det är faktiskt inte så farligt. Hellre lugn o fet än hispig o smal i alla fall. Allting har sitt pris o inget ä gratis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0