Bakslag på våren





Precis när det glatt konstaterats att våren äntligen är här enligt alla väder reglerna o det börjar kännas som hopp om den även i år, så kommer bakslaget som en smäll i ansiktet. Visst de hade sagt på nyheterna att det skulle komma snö igen, men inte 25cm!

Ytterdörren gick knappt att öppna. Det var bara att ta ett djupt andetag o riva fram snöskyffeln igen. Jag som hade parkerat den för sommarförvaring, men det var visst lite väl optimistigt inser jag nu. Oj vad snö att skotta!!! Känner mej helt ledbruten i varje muskel o då har jag ändå inte skottat fram dasset. Jag får åkalla högre makter att inget tränger på i natt för jag orkar inte mer skottning.

Efter att skottat fram bilen o svettats floder var det bara att ta en sedvanlig raggardusch med våtservetterna o hoppas att bilen tar sej ut trots att det inte plogats hos mej ännu. Jag är ju inte prio ett som ni förstår.

Förhoppningsfull hoppar jag in o backar ut i snöhavet o där satt jag...FAST.
Hopp vad göra?
Efter den välanvända skyffeln igen för å fortsätta skottandet o lossa min pärla.

Då dyker plötsligt räddaren i nöden upp...min supersnälla granne Rickard. Oxå han med en skyffel o undrar lite blygt om jag har bensin förutom i bilen. Han har nämligen en egen liten traktor som lätt kunde åtgärdat alla snöproblem.

Men nu var vi utan bensin. Brukar ju ha bensin hemma men då till gräsklipparn o det har ju inte varit särskilt angeläget att starta den ännu. Å känns faktiskat som evigheter tills mattan måste klippas, särskilt idag.

Vi skottade runt hjulen o sen hoppade Rickard upp på motorhuven o sa att jag skulle köra så fort jag vågade så skulle han hoppa av i farten. Hej å hå så gjorde vi o det fungerade bra tillsist. Tack Rickard! Jag skulle ju på min kurs idag plikttrogen som jag är gjorde jag allt för att ta mej dit. Men så här i efterhand var det mycket insats för ingen utdelning. Kursen idag avhandlade hälsningsproceduren där känner jag mej rätt kompetetent o insatt faktiskt.
Men avbockad som deltagande verkar vara absolut tillräckligt så det är bara att gilla läget.

Vidare till gymmet för att inse att kraften inte räcker till att pumpa fler muskler, så 30 min på motionscykeln fick räcka. Bubblorna i poolen o bastun var skönare än vanligt. Hem gick färden betydligt bättre då det var välskottat hela vägen hem.
Det blir tidig kväll känner jag tidigare än vanligt o hoppas vi slipper vakna till mera snö i morgon. Jag kan le åt dagen över vad vädret kan ställa till. Jag klagar alltså inte för det finns ingen rätt till det när man tänker vad Japanerna gemomlider på andra sidan jordklotet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0